A hatékony, mégis kímélő elliptikus tréner

Az otthoni sporteszközök árának csökkenésével egyre többen fektetnek be egyszeri nagyobb összeget a vásárlásba, semmint eljárjanak a konditerembe. Sokkal egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb megoldás egy otthoni eszköz. Most az elliptikus tréner előnyeit mutatjuk be.

Az elliptikus tréner első ránézésre egy szobabiciklihez hasonlít, de felépítésében, és az elvégezhető gyakorlatok jellegét tekintve is különbözik attól. A szobakerékpárral szemben a tréneren álló pozícióban kell dolgozni. A gép a pedálok és a karok segítségével, a gyaloglás vagy a futás mozdulatsorát utánozza. A tervezők ügyeltek arra, hogy  ez a mozgás természetes legyen,hogy  ne vesszen  el a gép terhelése, muszáj legyen izommunkát kifejtenünk.

Az edzések nem olyan megterhelőek, mintha futópadon mozognánk, mégis hatékonyak, ezért kezdőként is elkezdhetjük ezt a sportot. A súlycsökkentésen és az izomnövelésen túl, a gép használata jó hatással van a szív és érrendszer működésére, mivel edzés közben az egész testet és sok izomcsoportot mozgatunk meg. A gyalogláshoz, futáshoz képest a tréner sokkal jobban kíméli az ízületeket, mivel nem a betonon kell lépkednünk.

Kinek ajánlott az elliptikus tréner használata?

Akik hajlamosak a sérülésekre, a súlyfelesleggel küzdők, a kezdők, vagy idősebb emberek részére fokozottan ajánlott eszköz.

Az ellipszis trénert úgy tervezték, hogy az ember természetes mozgását, a gyalogláskor, kocogáskor vagy futáskor tett lépéseit utánozza. A mozdulatsort állva, a karokba kapaszkodva kell végezni, de eközben a lábak nem hagyják el a pedálokat, éppen ezért minimálisra csökken az ízületek (térd, boka, csípő, hát stb.) terhelése. A fentiekre tekintettel az elliptikus tréner kifejezetten népszerű a sérülékenységre hajlamos, súlyfelesleggel küzdő, vagy idősebb emberek között.

A kapaszkodók segítségével több kalóriát égethetünk el, és teljesen átmozgathatjuk a testünket.

A kapaszkodók és a pedálok együttes használata közben a szívritmus nő, a vér erősebben áramlik, ami arra készteti a testünket, hogy több kalóriát égessen el rövidebb idő alatt. A karok nem csak ebben segítenek, mozgás közben meg is dolgoztatják a karizmokat. Az edzés végeztével kevésbé érezzük úgy, hogy elfáradtunk.

Az ellipszis tréner hatékonyabb eszköz, mint a hagyományos fitneszgépek, amelyek zömmel csak kondíciómegtartásra alkalmasak. A tréner megtartja a jelentős megterhelést igénylő futópad előnyeit (fogyás, állóképesség növelése, keringési rendszer javítása), ugyanakkor elkerüli a futással járó hátrányokat. Kevésbé megterhelő a használata, kíméletes az ízületekhez, kényelmes, mégis hatékony. Fogyáson és izomnövelésen túl, a keringési rendszer karbantartására is javallott.

Az edzés előtti bemelegítés, valamint az edzés utáni nyújtás az ellipszis tréner esetén is ugyanúgy kötelező, mint a futópad esetén.