Biciklizz otthon!

Van, aki nem szeret társaságban sportolni, megint más szégyelli a vonalait, van, aki csak kényelmi szempontból mozogna inkább otthon. Nekik jöhet jól a szobakerékpár.

futópad

Az egyik legjobb, legkényelmesebb mozgási lehetőség. Nem kell kimozdulnod otthonról, csak felpattansz a futópadra vagy szobabiciklire és mehet is a fitness!

Annyit és annyiszor bringázol, amennyit csak kedved tartja. Ráadásul közben tudsz zenét hallgatni, olvasni, de még akár tanulni is. Kell ennél jobb?

Nézzük, milyen előnyei vannak a szobakerékpározásnak:

  1. A fogyókúra és a zsírégetés egyik legjobb eszköze a szobakerékpár. Egyrészt kalóriát égethetünk vele, másrészt jót tesz a szívnek is, és tüdőnek is. Ha 15km/h sebességgel tekerünk, akkor fél óra alatt kilónként kb.3 kalóriát égethetünk el.
  2. A szobabiciklivel megelőzhető hogy túleddzük magunkat. Általában, ha először kezdünk edzeni, hajlamosak vagyunk túl erősen indítani. Ez a túlzott lendület gyakran sérülésekhez vezet, vagy túl hamar elfáradunk, elvesztve ezzel a további motivációnkat. A szobabicikli állítható nehézségi fokozata segít elkerülni ezt a problémát.
  3. Ahogy javul a fizikai állapotunk, egyre erősebbek, fittebbek leszünk, a szobabicajt  is a szintünkhöz igazíthatjuk. A legtöbb szobabiciklin kis fokozatokkal emelkedik a nehézségi szint.
  4. Az első számú előnye a szobakerékpárnak, hogy bármikor tekerhetünk rajta egyet! Akár este, esőben, szélben, viharban vagy kánikulában. Sok esetben nehéz a napirendünkbe beilleszteni egy konditermi edzést, ezért ideális lehet a szobabicikli. Akár este, tv nézés közben is biciklizhetünk egy jót.
  5. Mivel olvasás, vagy tévézés közben is tekerhetünk otthonunk kényelmében, így az edzés is sokkal rövidebbnek tűnik. Nem kell aggódnunk a többiek miatt, senki nem sürget, vagy toporog mellettünk türelmetlenül.
  6. A szobakerékpárok másik nagy előnye, hogy az egész család használhatja, így mindannyian mozoghatunk.
  7. Saját szobabiciklit venni sokkal gazdaságosabb, mint a konditermekben fizetni óránként az edzésért. Egy szobabicikli már 15 ezer forinttól beszerezhető, 50 ezer forintért pedig már spinning edzéshez megfelelő modelleket is tudunk vásárolni. Ez azt jelenti, hogy kb. a 30. edzés után megtérül a szobakerékpár ára. Ha többen használjuk azt, akkor még előbb.
  8. Mivel a kerékpározás intenzitása változtatható, akár egy biciklitúrára való felkészülésben is segítségünkre lehet egy otthoni bicaj. Akár a célba vett terep magassági viszonyait is szimulálhatjuk, bár a szobakerékpáron a feladat biztosan nehezebb lesz, hiszen ez nem gurul a lejtőn lefelé.
  9. Sokan nem szeretnek a konditeremben, nyilvánosan, sok ember előtt edzeni A szobabiciklizés nekik jelenthet tökéletes megoldást, hiszen otthon egymagukban edzhetnek.
  10. Sokan küzdenek a vékonyabb combokért, kerekebb popsiért, karcsúbb derékért, laposabb hasért. Ehhez megfelelő edzés lehet egy-egy kiadós tekerés.

Azon túl, hogy a szobakerékpározás kényelmes, időt takarítunk meg vele, ráadásul mást is csinálhatunk tekerés közben, van még egy csomó fontos előnye:

  • Légzésünket mélyebbé és intenzívebbé teszi, segíti tüdőnk jobb működését, és megfelelő mennyiségű friss oxigénnel látja el testünket.
  • A vérkeringés felpezsdítésével karbantartja a szív- és érrendszert, segít megelőzni pl. a szívrohamot, a magas vérnyomást, vagy a visszeret. A szobakerékpár megdolgoztatja a test nagyobb izomcsoportjait, elsősorban a láb és a fenék izmain lesz látható a változás.
  • A szobakerékpározás fokozza az izzadást, így segíti a méreganyagok távozását a szervezetből, javítja az immunrendszert, oldja a stresszt.