üzleti siker címkéhez tartozó bejegyzések

Bevezetés az üzleti tervezésbe

Kinek kell üzleti tervezetet írnia?

Maximum annak a személynek nem, aki nem akar belevágni az üzleti világ körforgásába! Ha neked nincs szükséged az üzleti tervezetre, akkor foglalkozz inkább a hobbiddal vagy legyen csak egy átlagos munkád, amivel nem lépsz előre.

Minden kezdő arra törekszik, hogy a vállalata minél tovább éljen, és hozzon minél több pénzt, azonban ehhez energia és idő kell, hogy várhatóan profitot termeljen egy projekt, viszont csak egy éretlen gyerek nem készít előre tervet, egy komoly vállalkozás létrehozásához!

Kezdő lépés

A klasszikus üzleti terv eredetileg azért íródik, hogy támogatást kérjen egy üzletember a vállalkozása elkezdéséhez. Sok-sok nagyvállalat egy ilyen tervezetből fejlődött ki, úgy hogy meggyőzött befektetőket, hogy támogassák őket, majd egyre többen csatlakoztak a támogatók közé, és így a több pénznek köszönhetően nőtték ki magukat napjaink cégóriásai.

A legtöbb kezdő vállalkozó sokszor kihagyja az üzleti terv megírását, ami hatalmas hiba! Van egy jó ok erre: ők a legkevésbé informált vállalkozók, akik valószínűleg nem is fognak nagy sikert elérni, mert nem néztek utána, mibe is vágnak bele.

Azonban ha időben cselekednek, még megmenthetik a jövőjüket, mivel egy tervezetet soha nem késő írni. A profi üzlettulajdonosok tudják, az üzleti tervezet a vállalat alapját képezi, amivel bármikor helyre lehet állni, vagy még tovább fejlődni.

Cégalapításhoz mindenképp segítséget nyújt!

Az üzleti tervezetet nem csak idealista vállalkozók írják! Sokan csak a cégük megalapítása után kezdik el írni még a kezdeti szakaszban.

A WalkerGroup például, már a jól bevált az üzleti stratégiája mellett, az üzletvezető Ken Walker ötletére egy numerikus kódot (01-01-00) vezette be, hogy máshogy jelölje a termékeit. Később ez a rendszer sok gondot levett a válláról, mikor a költségvetési feladatokat kellet elvégeznie, mivel a számoknak köszönhetően sokkal jobban átlátta a költségvetési mutatókat.

Walker az üzleti tervezetében a numerikus előrejelzéseknek köszönhetően, rengeteg áruház láncot meggyőzött, hogy szerződjenek vele, így egy teljesen új stílust alakított, aminek alapját az üzleti tervezetben mutatott változásnak köszönhette. Walker egyszer a következőket nyilatkozta: „A számoknak köszönhetően a kiskereskedelmi támogatásom megnőtt, és már több mint 45 termékcsaládomat forgalmazzák”.

Egy közepes fázisú vállalkozásnak mindenképpen szüksége van üzleti tervezetre, hogy segítsen megtalálni azokat a finanszírozási formákat, amivel támogatni tudja az üzlete jövőjét, és hogy minél nagyobb befektetőkre tehessen szert a közeljövőben. Sokan úgy érzik a befektetők közül, hogy szükség van egy tervre, amit átnézve tudják mibe is rakják bele a pénzüket. A tervet lehet úgy tekinteni, mint egy értékesítési eszközt, amelynek segítségével közvetíteni tudunk az ügyfeleink felé, milyen céljaink vannak a jövőben.

Tervezd meg, hogy fogod frissíteni a tervezeted!

  • A következő hét ok azt mutatja meg, miért kell frissíteni az tervezeted. Ha csak egy pont is érvényes magunkra, akkor gyorsan frissítenünk kell, hogy aktuális és versenyképes legyen a tervezetünk!
  • Ha egy új költségvetési időszakba kezdünk bele, akkor legalább évente frissíteni kell, de az se gond, ha negyedévente, vagy akár havonta tesszük ezt meg, mert így versenyképesek tudunk maradni!
  • Szükséged van új finanszírozási formákra, vagy kiegészítő összegre. A hitelezőknek mindig szükségük van egy aktuális üzleti tervezetre, hogy tudják mit is fognak majd támogatni a közeljövőben.
  • Volt egy jelentős piaci változás! Ha esetleg az ügyfeleid ízlése változott, vagy más trendek törtek be a piacra a fogyasztók körében, megváltozott a terület ahol eladni szeretnél, vagy más szükségleteid lettek.
  • Ha a céged fejleszteni kíván valamit, vagy éppen nem akarsz új terméket kiadni a közeljövőben, vagy új technológia fejlődésen mentél keresztül. Ha a vállalkozásod sokat változott mióta írtad a tervezeted, itt az ideje, hogy leírd miben lett más, mint az első tervezet megírásakor.
  • A menedzsmentben történtek változások. Új vezetők jöttek, vagy éppen távoztak tőled, vagy más típusú munkaerőt alkalmazol, mint eddig.
  • céged átlépett egy fontos küszöböt, mint például egy évben 1 millió eladásod volt, vagy már több mint 100 alkalmazottad van.
  • A régi terved nem tükrözi a jelenlegi cégállapotodat, lassan mentek végbe a várt változások vagy éppen csak gyorsabban fejlődtél. De ha nagyban megváltozott minden, sokan azt javasolják ne egészítsd ki az üzleti tervezeted, hanem jobban teszed, ha írsz egy újat.